0

اگر می خواهید با شرکت و سایت زارا بیشتر آشنا بشوید !

اگر می خواهید با شرکت و سایت زارا بیشتر آشنا بشوید !

اگر می خواهید با شرکت و سایت زارا بیشتر آشنا بشوید، این مقاله را مطالعه کنید

زارا به عنوان یک برند اسپانیایی پوشاک و زیورآلات در سال 1975 توسط آمانسیو اورتگا تولید کننده لباس اسپانیایی در شهر ارتشیو در گالیسیا کار خود را شروع کرد. اولین فروشگاه این شرکت در همان سال در یکی از خیابان های مرکزی اسپانیا افتتاح شد. تولید انواع پوشاک مردانه و زنانه و بچه گانه و همچنین تولید زیور آلات و عطر هایی بینظیر این شرکت را به عنوان یکی از زیر شاخه های اصلی ایندیتکس (بزرگترین شرکت در صنعت مد جهان) قرار داده است. از طرفی کیفیت بالای محصولات در کنار قیمت مناسب برای خریداران باعث محبوبیت و شهرت بیشتر این محصول در بین مردم شده است. موسس این شرکت یعنی آمانسیو اورتگا در جایگاه سومین فرد ثروتمند جهان قرار دارد.

در ابتدا این شرکت با طراحی لباس هایی ارزان قیمت شبیه مدل های برند های معروف کار خود را شروع کرد اما بعد تر با گسترش کار شرکت و افتتاح فروشگاه های جدید در نقاط دیگر اسپانیا شرکت استراتژی تولید محصولات خود را به مد های لحضه ای تغییر داد و توانست کمترین زمان واکنش را نسبت به تغیییرات مد داشته باشد.

اولین شعبه برون مرزی این شرکت در سال 1988 در کشور پرتغال افتتاح شد و پس از موفقیت محصولات این شرکت در بازار پرتغال نمایندگی های این برند در کشور های فرانسه، آمریکا، مکزیک و ژاپن افتتاح شدند. در حال حاضر این برند به عنوان یکی از معتبر ترین و شناخته شده ترین برند های موجود در دنیا است که دارای 2100 فروشگاه در 88 کشور جهان می باشد.

عوامل موفقیت این برند

مدیران این فروشگاه عکس العمل مشتریان خود را نسبت به تولیدات این شرکت با دقت زیر نظر می گیرند و تمامی پیشنهادات و نظرات آنها را به صورت گزارشات روزانه به دفتر مرکزی ارسال می کنند. مجموعه ی این بازخورد ها در اختیار طراحان قرار می گیرد و تیم طراحان به توسعه و طراحی طرح های جدید با توجه به سلیقه و نیاز مشتریان می پردازند. تلاش همیشگی مدیران، بر چابک بودن این شرکت است، به این صورت که زارا می تواند در مدت زمان سه هفته مدل های جدید محصولات خود را به تمامی نقاط در جهان ارسال کند.

یکی از مهمترین عوامل موفقیت این شرکت تغییر دادن سبک خرید مردم بوده است. خرید محصولات شرکت زارا به صورت لحظه ای انجام می شود، یعنی شما فرصت پس انداز پول برای خرید محصولات این شرکت را ندارید، اگر شما در خرید لباس مورد نظر خود تعلل کنید امکان این که لباسی که مد نظر داشته اید ظرف چند روز آینده به فروش برسد و دیگر مشابه آن را پیدا نکنید بسیار زیاد است. این تغییر سبک خرید و مد لحظه ای، مشتریان محصولات زارا را از مشتریان سایر برند های موجود در بازار متمایز می کند.

اگر می خواهید با شرکت و سایت زارا بیشتر آشنا بشوید !

اگر می خواهید با شرکت و سایت زارا بیشتر آشنا بشوید !

فروش آنلاین

شرکت زارا همیشه سعی داشته در تمامی زمینه های مد پیشرو باشد تا رضایت مخاطبان و مشتریان خود را جلب کند. در راستای همین ایده و چابک شدن بیشتر این مجموعه، با توسعه اینترنت و شکل گیری کسب و کار های اینترنتی شرکت زارا اقدام به افتتاح سایت زارا برای فروش محصولات خود از طریق اینترنت کرد و با انجام این کار راحتی بیشتری را برای مشتریان خود در سراسر دنیا فراهم آورد. به گفته مسئولان این شرکت طراحی و تولید یک محصول جدید تنها دو هفته زمان می برد و این یعنی سالیانه بیش از 10 هزار مدل پوشاک و اکسسوری توسط این برند تولید می شود. تمامی محصولات این شرکت بر روی سایت زارا قرار می گیرند و مخاطبان می توانند به صورت لحظه ای خرید محصولات این شرکت را داشته باشند.

خرید از سایت زارا به مشتریان این امکان را می دهد که تا با فیلتر های جستجویی که بر روی سایت قرار دارد محصول مورد نظر خود را از لحاظ نوع، رنگ، اندازه، قیمت و… مورد بررسی قرار دهند. همچنین برای راحتی بیشتر مشتریان عکس هایی با کیفیت بسیار خوب و قابلیت زوم بالا را بر روی سایت زارا آپلود می کنند تا مشتریان بتوانند جزئیات دقیق و زوایای مختلف محصولات را ببینند.

مثلا در شعبه امارات شرکت زارا خریداران می توانند از طریق وب سایت راه اندازی شده زارا به زبان های عربی و انگلیسی انواع لباس های مردانه زنانه و بچگانه را سفارش دهند و می توانند هزینه را به صورت آنلاین از طریق کارت های اعتباری و یا به هنگام تحویل گرفتن سفارش خود به صورت نقدی پرداخت کنند. هزینه تحویل کالا در محل 25 درهم می باشد و در صورتی که مبلغ سفارش شما بیشتر از 2000 درهم باشد هزینه ای بابت تحویل سفارش از شما نمی گیرند.

مردم ایران علاقه زیادی به محصولات شرکت زارا دارند اما با توجه به مسائل مختلف از جمله تحریم ها شرکت زارا در ایران نماینگی رسمی ندارد. نکته دیگر مسئله قیمت گزاری منطقه ای بر روی محصولات این شرکت است که در بازار های مجاور ایران محصولات این شرکت قیمت پایین تری نسبت به سایر نقاط جهان دارند.

مثلا نماینگی فعال شرکت زارا در ترکیه یکی از این نمونه ها می باشد. البته در صورتی که شما از طریق سایت زارا و نمایندگی ترکیه این شرکت اقدام به خرید محصول کنید بعضی از شرکت های وابسته به این نمایندگی اجناس سفارش داده شده را از طریق شرکت هایی به صورت واسطه برای داخل ایران ارسال می کنند.

اگر می خواهید با شرکت و سایت زارا بیشتر آشنا بشوید !

سایت زارا

در صورتی که می خواهید با جدید ترین مدل های تولید شده توسط شرکت زارا آشنا شوید کافی است آدرس www.zara.com را در مرورگر خود سرچ کنید. با باز شدن صفحه سایت زارا خودتان متوجه طراحی ساده و کاربردی سایت، که برای استفاده بسیار آسان برای مشتریان طراحی شده است می شوید. توضیحات کاملی که برای هر محصول ارائه شده به همراه تصاویر بسیار زیبا نظر هر کسی را برای خرید محصولات این شرکت به خود جلب می کند.

همچنین می توانید با ثبت نام در سایت زارا و ثبت مشخصات و علاقه مندی های خود ایمیل هایی درباره محصولات و تولیدات جدید این شرکت دریافت کنید و می توانید نظرات و پیشنهادات خود را به مدیران این شرکت برسانید.

امیدوارم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و از خواند آن لذت برده باشید.
اگر می خواهید با شرکت و سایت زارا بیشتر آشنا بشوید !

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاهده بیشتر