0

برند اچ اند ام پیشرو در صنعت تولید پوشاک در جهان

برند اچ اند ام پیشرو در صنعت تولید پوشاک در جهان

برند اچ اند ام پیشرو در صنعت تولید پوشاک در جهان

برند اچ اند ام متعلق به یک شرکت  سوئدی می باشد که در زمینه تولید و فروش پوشاک  همچنین با ارائه  محصولات فست فشن خود در بازار جهانی  مانند  لباس های مردان، زنان و کودکان  توانسته محبوبیتش را نزد مردم و فروشندگان لباس ها بالا ببرد و نسبت به سایر برند های معروف دنیا کیفیت محصولاتش بیشتر می باشد.

تاریخچه برند اچ اند ام H&M

برند اچ اند ام H&M   کوتاه شده نام هنس و مائوریتز است  که در زبان سوئدی هنس به  عنوان ضمیر مالکیت  به کار می برند مانند Hers در زبان انگلیسی این برند در اوایل سال 1946 تاسیس و موسس آن  کسی نیست جز ارلینگ پرسون  وی با ایده های خارق العاده  تولید و فروش   لباس هایی که قیمت پایینی دارند  نام تجاری اچ اند ام را افتتاح کرد.

برند اچ اند ام پیشرو در صنعت تولید پوشاک در جهان

در اوایل  تاسیس این  شرکت فقط لباس های زنانه تولید می کرد اما با گذشت زمان و در سال 1968  بخش تولیدی مردانه آن نیز فعال شد  این بخش را با همکاری  برند مائوریتز  انجام شد  به همین دلیل  برند اچ اند ام پس از شروع همکاری این شرکت شکل گرفت.

اچ اند ام علاوه بر فعالیت در حوزه فست فشن  با بسیاری از طراحان مشهور مانند کارل لگرفلد، استلا مک کارتنی، ویکتور  و رولف  برای طراحی بهتر محصولاتش همکاری می کرد.

بد نیست بدانید که در سال 2016 و با آغاز المپیک  ریو  تیم ملی سوئد وظیفه طراحی لباس های خود را به این شرکت سپرده بود،  شرکت اچ اند ام  علاوه بر بازار ها سوئد  در تقریبا 44 کشور جهان  شعبه ها و فروشگاه های بسیاری را دارد.

به سبب وجود این شعب ها در سراسر دنیا  افراد زیادی را به خدمت گرفته و برای این شرکت کار می کنند و طبق آمار های رسمی خود شرکت آمار کارکنان آن تا سال 2011  بیش از 94 هزار نفر اعلام شده بود.

طبق آمار های رسمی برند اچ اند ام تعداد فروشگاه های این شرکت  در سال 2011   تقریبا 2326  عدد بود  که در اوایل سال 2012  شعبه  های خود را به عددی حدود 2329  رساند.

تولید پوشاک مردانه توسط شرکت H&M

نکته جالب در باره  لباس های تولید شده در اوایل افتتاح  بخش پوشاک  مردانه این برند  ساخت لباس های ماهی گیری و شکار می باشد، دلیل  تولید این نوع لباس ها علاقه زیاد مائوریتز ویدفورس به شکار و ماهی گیری بود.

برند اچ اند ام پیشرو در صنعت تولید پوشاک در جهان

مائوریتز ویدفورس  هنرمندی دوملیتی یعنی آمریکایی سوئدی بود که  علاوه بر طراحی لباس های مردانه در زمینه  نقاشی طبیعت  مهارت خاصی داشت و پارک ای ملی آمریکا را به تصویر می کشید.

تولید لوازم خانگی توسط برند اچ اند ام

برند اچ اند ام پیشرو در صنعت تولید پوشاک در جهان

به غیر از لباس های مردانه و زنانه  لوازم خانگی توسط برند اچ اند ام   جزء بخش محبوب این شرکت  در آمده  و بخشی از خط تولید خود را به لوازم دکوراسیون اتاق خواب، نشیمن حمام و آشپز خانه  اختصاص داده است.

استفاده ازمواد ارگانیک در تولید  محصولات شرکت اچ اند ام

یکی از ویژگی های منحصر به فرد برند اچ اند ام  استفاده از مواد اولیه ارگانیک  در تولید  لباس های خود است،  شایان ذکر است  شرکت اچ اند ام در تولید پوشاک های پنبه ای خود  به دلیل استفاده از پنبه ارگانیک در رتبه نخست  قرار دارد.

برند اچ اند ام پیشرو در صنعت تولید پوشاک در جهان

 لباس های تولید شده به این روش  ضد آلرژی  و حساسیت می باشند علاوه برا این مسئله  این برند سعی کرده با این کار خود را دوستدار طبیعت به مردم معرفی کند.

تبلیغات  چه تاثیری در حوزه مدیریتی برند اچ اند ام داشته

بد نیست بدانید  در اکثر مواقع  بخش زیادی از فروش محصولات یک برند  پس از استراتژی و شروع تبلیغات آن برند صورت گرفته  است، در همین راستا برند اچ اند ام پس از راه اندازی بخش های تولیدی خود  با بسیاری از شرکت های تبلیغاتی معروف قرار داد امضاء کرد.

در دهه 90 میلادی  تبلیغات برند اچ اند ام ادامه پیدا کرد و به سراغ تبلیغات بیلبوردی رفت  که در آن دهه اعتبار رسانه ای بالایی داشت  شرکت اچ اند ام  با این تبلیغات گسترده توانست افراد مشهور زیادی را جذب خود کند  و به مشتریان پایه ثابت خود تبدیل نماید.

همکاری با سایر برند های معروف در زمینه مد و لباس

در اوایل سال 2006  همانطور که گفتیم  با ویکتور و رولف همکاری کرده بود  اما در سال 2007 طراح معروف ایتالیایی به نام روبرتو کاوالی  شروع به همکاری با شرکت اچ اند ام کرد.

برند اچ اند ام پیشرو در صنعت تولید پوشاک در جهان

همچنین در اوایل سال 2009  شرکت H&M  با برند جیمی چو  همکاری گسترده ای را آغاز کرد و منجر به ساخت کلکسیونی از کیف و کفش شد  و آن را به مشتریان خود عرضه کرد.

طرح جالب برند اچ اند ام برای فروش لباس های خود موسوم به جمع آوری لباس های قدیمی

این طرح را برند اچ اند ام برای جمع کردن و بازیافت  لباس های قدیمی خود راه اندازی کرده بود  که در آن مشتریان  با تحویل دادن لباس های قدیمی  15 درصد تخفیف  برای خرید محصولات جدید را دریافت می کردند.

این شرکت در زمینه تولید لباس در جهان در رتبه دوم قرار دارد. و رتبه اول متعلق به شرکت اسپانیایی زارا می باشد، طراحان اچ اند ام  در یک ساختمان در شهر استکهلم، کشور سوئد  مستقر می باشند اما مراکز تولیدی آن که حدود 800 کارخانه است  در اروپا و آسیا قرار دارد.

حقیقت های جالب در باره برند اچ اند ام

  • بعضی مواقع  این برند به مشتریان خود پس از خرید اولین محصول  کوپنی به ارزش 30 درصد تخفیف می دهد.
  • اچ اند ام در زمینه  صنعت مد و فشن  بزرگترین تولید کننده شناخته شده
  • تقریبا 50 درصد هیات مدیره برند اچ اند ام را خانم ها تشکیل داده اند.
  • این شرکت تبلیغات  موفق خود را توسط افراد مشهوری  مانند  دیوید بکهام و بیانسه انجام داده است.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاهده بیشتر