0

ساعت مچی ؛ بند ساعت

معنی جدیدی برای قسمت دیگر ظاهر ساعت مچی؛ بند ساعت

معنی جدیدی برای قسمت دیگر ظاهر ساعت مچی ؛ بند ساعت

یک بند شکیل نقش بزرگی در زیبایی ساعت مچی های مردانه و زنانه ایفا می کند. و میتوان گفت که تعویض بند ساعت ارزان ترین راه برای تجربه کردن یک استایل کاملا متفاوت و جدید است. از آن جایی که ساعت های مردانه اقلام اغلب بسیار گران قیمتی هستند، پس خریداری ساعت های جدید عملا از نظر اقتصادی به صرفه نیست؛ اما با تعویض بند ساعت مچی خود به سادگی و با هزینه ای بسیار کمتر می توانید احساس تازگی را تجربه کنید. و فراتر از آن داشتن مجموعه ای از بند ها به استایل شما برای شرایط و مناسب های مختلف بسیار کمک می کند.

مشخصا انواع بسیار زیادی از بند ساعت ها در رنگ ها و طرح های بسیاری در بازار برای خرید موجود است. در این مقاله ما بند های چرمی و محبوب ترین طرح های آن ها معرفی می کنیم.

چرا بند چرم؟

بند های چرم به دلیل قابل استفاده بودن در تمامی مراسم های رسمی و غیر رسمی از محبوبیت بسیار بالایی برخوردارند. زیرا نه تنها در عین راحتی و روزمره بود بسیار شکیل و جذاب هستند، بلکه از نظر قیمت و قابل استفاده بودن در هر شرایطی برتری بسیاری نسبت به بند های فلزی و پلاستیکی دارند.

خوب، بدون توضیح اضافه بیشتر به سراغ بند ها برویم:

بند های چرمی طرح زولو (Zulu):

تاریخچه: یکی از معروف ترین و جذاب ترین بند های چرمی موجود در بازار. بند های چرمی زولو برخلاف اسم و رسم همه گیر خود، تاریخچه بسیار کوچکی دارند. ایده بند های زولو از بند های برند “ناتو” الهام گرفته شده است (ناتو ها پلاستیکی اما با همین شمایل هستند). شباهتی کلی بین این دو بند ساعت مردانه محبوب وجود دارد که با هم آن را مرور می کنیم. هر دو بند ها جنس ضخیم و محکمی دارند که همانطور که گفته شد بند های ناتو پلاستیکی اما بند های زولو از جنس چرم درجه یک هستند. این قابلیت مقاومت بند ها را تا حد زیادی بالا میبرد اما از طرفی به دلیل ضخامت آن ها ممکن است برای برخی از ساعت های مردانه کاربرد نداشته باشند. مخصوصا بند های زولو که ضخیم تر نیز هستند به نسبت جنس چرم آن ها.

مزایا: در نهایت بند های زولو بیشتر از ناتو ترجیح داده می شوند به دلیل کیفیت بالای بند چرم، مقاومت بیشتر و در عین حال زیبایی چشم گیر تر.

معنی جدیدی برای قسمت دیگر ظاهر ساعت مچی؛ بند ساعت

بند های چرم خلبانی (Aviator/ Pilot)

تاریخچه: همانطور که از نام آن ها پیداست، بند های چرم خلبانی در زمان جنگ جهانی دوم بین خلبانان نیروی هوایی آلمان بسیار محبوب گشت. بند های چرم ابتدایی به حدی محکم و بلند ساخته می شدند که به سادگی از روی کت مخصوص خلبانی می توانستند آن ها را به دور مچ خود ببندند. اما آن ها به استحکام بند بسنده نکردند و دو عدد میخ پرچ نیز دقیقا زیر لبه ها پرچ می شد که از جدا شدن ساعت از دست خلبان حین پرواز جلو گیری می کرد. جدای از بند های چرمی، خود ساعت ها نیز بسیار بزرگ تر از ساعت های مچی مردانه معمول بودند (گاهی قطر آن ها به 55 میلی متر می رسید)، این امر به دلیل واضح بودن و خوانایی در شرایط سخت اتفاق می افتاد. اما طبیعتاً بعد از محبوبیت ساعت ها، هم بند چرمی و هم خود ساعت در سایز های بسیار کوچک تر در بین مردم به فروش می رفت. اما کیفیت های اولیه همچنان حفظ شده بود؛ نتیجه نهایی ساعت هایی سرسخت با صفحه مشکی، بند چرمی ضخیم و محکم و اعداد فارسی سفید بود.

مزایا: این بند ها به دلیل محبوبیت بین خلبان ها به سرعت فرا گیر شدند و حتی کسانی که نمی خواستند ساعت های خود را عوض کنند، بند های چرمی خلبانی را تهیه می کردند و ظاهر ساعت های خود را به کلی تغییر می دادند.

این بند ها به تمامی ساعت ها با هر رنگ صفحه ای به سادگی هماهنگ می شوند و در عین استحکام بسیار بالا از زیبایی چشم گیری نیز برخوردارند. در نتیجه اگر به دنبال استحکام و همزمان زیبایی نیز هستید بهترین انتخاب شما بند های چرمی خلبانی است.

معنی جدیدی برای قسمت دیگر ظاهر ساعت مچی؛ بند ساعت

بند های چرمی مدل باند (Bund):

تاریخچه: دقیقا مانند بند های چرمی مدل خلبانی، بند های باند نیز برای خلبانان آلمانی در جنگ جهانی دوم ساخته شدند؛ البته به دلیلی کمی متفاوت. اولین و اصلی ترین اتفاقی که بعد از سقوط یک هواپیمای جنگی اتفاق می افتد، آتش گرفتن هواپیما است، و هر چیزی که از آهن ساخته شده باشد به سرعت به دمای بالایی می رسد و از آنجایی که ساعت ها تماس مستقیم با مچ دست دارند طبیعتاً آسیب جدی به پوست می رسانند.

معنی جدیدی برای قسمت دیگر ظاهر ساعت مچی ؛ بند ساعت

اما بند های چرمی مدل باند با لایه محافظی برای پشته فلزی ساعت ساخته می شدند، در نتیجه پوست از تماس مستقیم با فلز محافظت می شد. این قابلیت همچنین در ارتفاعات بسیار بالا که دما به شدت افت میکرد نیز بسیار کار آمد بود و لایه محافظ بند چرمی باز هم از تماس مستقیم پوست با ساعتی که در حال فریز شدن بود جلوگیری می کرد. و در نهایت از مهمترین قابلیت های این بند قابلیت جذب بالای تعریق بود. از آنجایی که ساعت ها آن زمان ضد آب ساخته نمی شدند احتمال آب خوردگی موتور ساعت بر اثر تعریق بالا بود و ساعت ها عمر کوتاهی داشتند، که باز هم بند چرمی باند از آن محافظت می کرد.

مزایا: قبل از بیان مزایای امروزه بند های چرمی باند، باید به این نکته اشاره کرد که این بند ها برای همه مناسب نیستند. به دلیل ضخیم بودن اغلب مچ شما را گرم می کنند و برای مچ های ظریف نیز به کار نمی آیند. اما فارق از این جزئیات، باید گفت که بند های چرمی مدل باند زیباترین و در عین حال کاربردی ترین نوع بند های چرمی در میان دیگر بند ها هستند.

معنی جدیدی برای قسمت دیگر ظاهر ساعت مچی؛ بند ساعت

در انتها باید به ابتدا اشاره کنیم و بگوییم که اگر ساعت مچی شما قدیمی شده است، یا از آن خسته شده اید و با توجه به قیمت بسیار گزاف ساعت ها در این روز ها، از نظر اقتصادی برای شما خریدن ساعت جدید به صرفه نیست. به سادگی با تعویض بند ساعت خود می توانید با هزینه ای بسیار کمتر حس جدیدی را با ساعت قدیمی خود تجربه کنید.

متشکر که همراه ما بودید.

معنی جدیدی برای قسمت دیگر ظاهر ساعت مچی ؛ بند ساعت

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاهده بیشتر