0

لباس زنانه اهواز

لباس زنانه اهواز

لباس زنانه اهواز نیز همانند دیگر لباس ها یکی از اصلی ترین قسمت های کمد لباس بانوان اهوازی می باشد، به طور معمول هر زنی در کمد خود دارای چندین مدل، طرح و رنگ لباس می باشد، که به راحتی می تواند برای شرکت در مراسم های گوناگون از آن ها استفاده نمایند. قابل توجه است که لباس ها و طراحی های لباس هر منطقه ای بسیار متفاوت می باشد.

اهواز یکی از شهر های ایران می باشد که دارای مدل لباس خاص خود می باشد، در این بخش از مقاله در رابطه با لباس زنانه اهواز که دارای طراحی منحصر به فرد و خاص آن منطقه است اطلاعاتی را به شما عزیزان خواهیم داد.

در واقع می توان گفت که لباس زنانه اهواز به دو دسته تقسیم می شوند، زنانی که هنوز پایبند سنت های گذشته هستن و لباس های مخصوص آن منطقه را می پوشند، مخصوصا زنان عرب اهواز که لباس های زیبایی با طرح و نقش متفاوت استفاده می کنند و دیگر بانوان اهوازی که از لباس های عادی استفاده می نمایند.

لباس زنانه اهواز

بخش های لباس زنانه اهواز

  • عبا:

در لباس زنانه اهواز این بخش از لباس پارچه ای سیاه رنگ می باشد که شبیه چادر است اما درقسمت وسط از بخش بالایی جدا است.

  • شیله:

شیله در لباس زنانه اهواز نوعی روسری بسیار بزرگ می باشد که رنگ این روسری نیز در اکثر موارد سیاه رنگ می باشد که در جنس ها و طرح های متفاوتی وجود دارد. که مناسب ترین و بهترین جنس این شیله کتان است.

  • چلاب:

این قسمت در لباس زنانه اهواز در واقع یک گیره می باشد که نقش نگهدارنده روسری را دارد و معمولا در جنس های طلا و نقره موجود می باشند.

  • عصابه:

عصابه نیز یکی از قسمت های لباس زنانه اهواز است که آن را دور سر خود قرار می دهند و با استفاده از شیله آن را محکم می کنند. در واقع می توان گفت که عصابه اکثرا توسط زنان با سن بالاتر استفاده می شود.

  • نفنوف:

نفنوف نیز مانند دیگر بخش های شرح داده شده بخشی از پیراهن زنانه اهواز می باشد که بسیار بلند می باشد و در طرح ها و رنگ های گوناگونی وجود دارد که استفاده از رنگ های مختلف بستگی به سن زنان اهواز دارد.

  • الباس:

الباس به شلوار زنانه اهوازی گفته می شود که دارای خصوصیات بارزی نمی باشد فقط بخش مچ آن دو نوع است در برخی لباس ها و مناطق اهواز مچ شلوار تنگ می باشد و در بخش هایی دیگر این قسمت از شلوار گشاد است.

  • ثوب:

ثوب نیز از قسمت های لباس زنانه اهواز است که اکثرا توری شکل هستند و بر روی نفوف قرار می گیرد، این لباس دارای آستین و بسیار بلند می باشد.

لباس زنانه اهواز
  • بوشیه:

بوشه نیز بخشی از لباس مخصوص زنان اهواز می باشد که اکثرا از پارچه های با جنس حریر دوخته می شود که از آن برای پوشاندن صورت در مقابل نامحرم استفاده می نمایند.

گفتنی است که لباس زنانه اهواز بسته به فصل های مختلف دارای جنس های متفاوتی می باشد، همینطور در مراسم ها نیز لباس هایی که استفاده می نمایند بسیار پر نقش و نگار تر و زیباتر می باشد.

چگونه لباس زنانه اهواز را خریداری کنیم ؟

هموطنان عزیز می توانند بدون دغدغه و با اطیمنان کامل محصولات اصل و اورجینال این برند را از فروشگاه همه چی اینجاست به آسانی خریداری کنند تا دیگر نیاز نباشد راه پر پیچ و خم خرید از وب سایت رسمی را طی کنند،همچنین وب سایت امکان مقایسه چندین کالا را به شما می دهد تا بتوانید بهترین انتخاب را در بین کالا ها داشته باشید و به راحتی به خرید محصولات مورد علاقه خود بپردازید.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاهده بیشتر