0

مهمترین خصوصیت در انتخاب لباس های ورزشی

مهمترین خصوصیت در انتخاب لباس های ورزشی

زود خسته می شوید و دیگر از فعالیت خود لذت نمی برید امکان دارد کاگر به ورزش کردن علاقمندی باید به شما بگوییم که مهمترین قدم انتخاب یک لباس ورزشی مناسب است عد از ورزش کردن ه لباس ورزشی نامنابیشتر مردم بعد از خریدن یک ست ورزشی انگیزه‌ای جدید برای شروع ورزش پیدا می کنند اگر شما هم از آن دسته از افراد هستید که بسبی برای رشته ورزشی تان انتخاب کرده باشید. یک لباس ورزشی مناسب باید از عرق کردن بدن جلوگیری کند و در عین راحتی هیکل شما را جذاب تر نشان دهد در فروشگاههای لباس ورزشی مدل ها و طرح های گوناگونی برای هر رشته ای وجود دارد که انتخاب آنها بستگی به نیاز شما و رشته ورزشی تان دارد مهمترین خصوصیت یک لباس ورزشی این است که در هنگام فعالیت بدن شما را خشک نگه دارد و همین طور دست و پا گیر نباشد اگر می‌خواهید از یک ست ورزشی برای فعالیت روزانه تان استفاده کنید در ادامه با ما همراه باشید.

چه جنسی برای لباس ورزشی مان مناسب است؟

بهترین جنس لباس های ورزشی ،لباس هایی که جنس آن ها تمام نخ و یا نخ پنبه است لباس های نخی و پنبه ای باعث می شوند عرق به آن‌ها جذب شود و باعث می شود که بدن دچار عرق سوزی و قرمز شدن در ناحیه زیر بغل و کشاله ران نشود اگر می خواهید لباس های شمعی نایلونی و یا بادگیر بخرید از داشتن آستر نخی آن ها اطمینان حاصل کنید. و همین طور شلوارهای آنها نیز باید دارای آستر نخی باشد تا از بیماری هایی مثل قارچ و خارش قرمزی که در اثر عرق سوز شدن به وجود می آید جلوگیری کند. اگر شما می خواهید که از پوست بدنتان محافظت شود لباس های نخی استفاده کنید .لباس های ورزشی و نایلونی از لحاظ شستشو راحت تر تمیز می شوند اگر زیاد عرق می‌کنید از لباس هایی که دارای الیاف مصنوعی و بدون آستر نخی هستند نیز استفاده نکنید چون باعث بیشتر شدن تعریق می شوند و خیلی زود بوی عرق نیز را به خود می گیرند. لباس های پنبه ای نیز یک عیب دارند که رطوبت را جذب می کنند اما اجازه تبخیر شدن با آن را نمی دهند هنگام ورزش کردن رطوبت را به خود جذب کرده و باعث می‌شود که لباس سنگین شود و بگیرد و  هم به دلیل شست و شوی زیاد لباس های پنبه ای زود از ریخت می افتند به همین دلیل است که در بعضی از آن ها از الیاف پلی استر استفاده می کنند و همین طور جذب رطوبت باعث می‌شود سلامتی نیز به خطر بیافتد و محیط خوبی برای رشد قارچ ها و باکتری ها نیز فراهم می شود  توصیه ای که به شما می کنیم این است که بعد از هر بار استفاده از لباس‌های ورزشی پنبه ای لباس خود را به طور کامل شسته و در آفتاب خشک کنید.پس بهترین جنس برای لباس های ورزشی استفاده از لباس‌هایست که جنس آن ها نخی است.

امروزه دیگر از لباس های ورزشی از پنبه تولید نمی شوند و برای هر ورزشی لباس مناسب خود را تولید می کند در ادامه به شما می گوییم که برای هر ورزشی از چه جنس لباسی استفاده کنید:

برای ورزش پیلاتس ازلباس های اسپندکس استفاده کنید

اسپندکس در لباس زیر و لباس های کشی از آن استفاده می شود اسپندکس به سرعت رطوبت را از خود عبور می دهد این لباس ها انعطاف خوبی دارند به طوری که در این فعالیت و حرکات کششی از خود انعطاف خوبی نشان می دهند بنابراین برای ورزش هایی مثل یوگا، پیلاتس و ایروبیک بهترین انتخاب هستند و همین طور دوندگان نیز از این نوع پارچه برای لباس های خود استفاده می کنند.

بهترین انتخاب برای بدنساز ها استفاده از لباس های پنبه است؟

لباس های پنبه ای رطوبت را در خود نگه می دارند معمولاً در تولید پارچه لباس های  ورزشی پنبه ای از پلی استر نیز استفاده می کنند تا در حین استفاده طولانی مدت از آن ها این لباس ها شکل ظاهری خود را از دست ندهند این لباس ها برای استفاده آقایان بسیار مناسب است زیرا در فعالیت های بدنی شدید بیشتر عرق به خود جذب می کنند این ست های ورزشی برای بسکتبال و وزنه برداری نیز  مورداستفاده قرار می‌گیرند.

برای تمرینات کششی از لباس‌های جنس پارچه ترکیبی استفاده کنید؟

توصیه ما به شما این است که برای انجام تمرین‌های کششی  از جنس پارچه هایی که در آن‌ها پلی‌استر و پلی پروپیلن گرافیت و پارچه های ترکیبی استفاده کنید در این پارچه ها رطوبت وارد پارچه نمی شود و از میان درز های آن ها خارج می شود لباس ها ساختار شبکه ای دارند که جریان هوا در پارچه نفوذ می کند و عرق بدن به سرعت دفع می شود لباس ها از انعطاف بالایی برخوردارند و در هنگام استفاده از آن در ورزش های کششی آسیب نمی بینند همین طور در حین استفاده طولانی‌مدت شکل ظاهری خود را از دست نمی دهند این لباس ها در بیشتر این رشته های ورزشی مورد استفاده قرار می گیرند و به همین علت از تنوع بالایی در فروشگاه های لباس ورزشی برخوردار هستند.

بعد از این که به یک فروشگاه ورزشی مراجعه کردید برای خرید بهتر است فاکتور مهمه لباس های ورزشی را به یاد داشته باشید اولین فاکتور مهم آن جذب رطوبت است لباسی که خریداری می کند باید بتواند به خوبی رطوبت کند و باعث عبور هوا در بین درز های آن ‌شود دومین خصوصیت مهم لباس‌های ورزشی این است که مانع از ایجاد بوی بد در بدن شود سومین خصوصیت نیز این است که در طول تمرین بدن شما را بیش از حد گرم نکند و جنس آن طوری باشد که شما را خنک نگه دارد.

بهترین مدل برای لباس های ورزشی چیست؟

لباس های ورزشی معمولاً  دو نمونه تولید می شوند  تیشرت و شلوارک  ورزشی که برای افرادی در سالن های ورزشی ورزش می کنند مناسب است و همین طور گرمکن آستین بلند با شلوار برای افرادی استفاده می‌شود که در فضاهای باز فعالیت می کنند مثل زمین های چمن پارک ها و غیره استفاده از گرمکن ها و شلوار از پوست بدن در برابر آسیب ها محافظت می کند اما نباید در محیط هایی که سربسته است از آن‌ها استفاده شود زیرا باعث تعریق می شود و وقتی که تعریق بدن زیاد می شود و بدن فرد ورزشکار نیاز بیشتری به آب دارد که معمولاً افرادی که ورزش می کنند می دانند که اگر آب زیادی بخورند می توانند به راحتی ورزش کنند نکته ایی  دیگر که درباره لباس‌های ورزشی باید یادآور شویم که این است که این لباس ها باید کمی آزادتر از حد معمول باشند تا به راحتی در آن فعالیت ورزشی خود را ادامه دهید.

خصوصیات شورت ورزشی

شورت های ورزشی باید از پارچه‌های سبکی  تهیه شده باشند دارای دو لایه درونی و بیرونی هستند که از الیافی که ساختار آنها به صورت شبکه یزد تهیه شده و باعث می شود که رطوبت را از خود عبور دهند و همین طور کمر آن‌ها نیز باید دارای کشش مناسب  باشد.

خصوصیات شلوار ورزشی

این شلوارها در بعضی از ورزش ها باید به صورت تنگ و چسبان از آنها استفاده شود اما نوعی دیگر از این شلوار ها وجود دارد که گشاد تر هستند که برای ورزش هایی مثل یوگا و پیلاتس گزینه مناسبی هستند پارچه شلوار ها باید کشی باشد و همین‌طور نوعی که تنگ هستند باید طوری نباشد که در گردش خون اختلال ایجاد کند.

خصوصیات پیراهن ورزشی

باید جنس این پیراهن‌ها طوری باشد که رطوبت از بین بافت های آن خارج شود و توصیه دیگر ما به شما این است که پیراهن های ورزشی تان را خیلی گشاد انتخاب نکنید زیرا دست و پا گیر است.

خصوصیات جوراب  ورزشی

ترجمه را به علت قرار گرفتن در کفش باید از پارچه استفاده شود که در مقابل شستشو مقاومت بالایی از خود نشان دهد و معمولاً در تهیه جوراب ها از الیاف اسپندکس استفاده می شود که هم خوبی است و هم از قوزک پا حفاظت می کنند الیاف نانو نیز برای جوراب ها جنس مناسبی هستند زیرا پا را خشک نگه می دارند و باعث می شوند پا بو نگیرد.

خصوصیات تاپ ورزشی

تاپ های ورزشی یکی از پرطرفدار ترین لباس های ورزشی در بین خانم ها و آقایان است این تاپ ها الیافی مخصوص که هوا را عبور می‌دهد و دمای بدن را نیز ثابت نگه می‌دارد تهیه شده است.

خصوصیات کفش ورزشی

برای یک فعالیت روزانه خوب های استاندارد ای استفاده کنید زیرا کفش ها اگر استاندارد نباشند باعث می‌شود فشاری بر زانو ها و مفاصل وارد شود و باعث آسیب دیدن شما شود کفش های ورزشی باید از نظر اندازه نیز برای فرد مناسب باشند به طوری که پایه فرد درون کفش نچرخد و همینطور از انعطاف بالایی برخوردار باشد که با استفاده از ساختار چند لایه ضربات محکم را نیز دفع کند توصیه ما به شما این است که برای هر رشته ورزشی که در آن فعالیت می کنید از کفش های مخصوص آن رشته استفاده کنید.

از چه رنگی برای لباس های ورزشی استفاده کنیم؟

رنگ هایی مثل لیمویی، صورتی، قرمز ،سفید ،یاسی، سبز،آبی برای خانم‌هایی که در باشگاه‌های ورزشی فعالیت می کنند بسیار مناسب هستند و می توانند از رنگ‌هایی مانند بنفش و خاکستری برای ورزش در هوای آزاد نیز استفاده کنند کفش های ورزشی سفید رنگ و صورتی برای خانم ها بسیار قابل توجه هستند و با هر رنگ لباسی نیز ست می شوند و لباس هایی که برای آقایان بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد رنگ‌های سرمه‌ای ،طوسی ،خاکی و مشکی است و همین طور کفش های مورد استفاده آن ها نیز به همین رنگ است.

نحوه نگهداری لباس های ورزشی

لباس های ورزشی از جنس پارچه هایی تهیه شدن که معمولاً چروک نمی شوند تیکه از باشگاه به منزل بر می گردید و حوصله شستن لباس های تان را ندارید بهتر است آن را داخل ساک ورزشی بیرون نیاورید و تا وقتی که آن ها را شستشو ندهید. و اگر می خواهید تا حدود ۲ ساعت بین شستن لباس هایتان وقفه بیفتد آن ها را خارج و در هوای آزاد قرار دهید تا خشک شود این کار از تجمع باکتریایی و قارچی در لباس ها ورزشی و همین طور بو گرفتن آن ها و پیشگیری از ایجاد حساسیت های پوستی جلوگیری کند.

مهمترین خصوصیت در انتخاب لباس های ورزشی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاهده بیشتر