0

کراوات مردانه شیک

کراوات مردانه شیک
یکی از اکسسوری های مهمی که در استایل آقایان بسیار تاثیرگذار است و کراوات است که بهتر است تاریخچه و شیوه استفاده آن را هر مردی بداند.

تاریخچه کراوات

رومی ها در گذشته از کراوات استفاده می کردند اما کراوات معنی امروزی آن ها از یک پارچه های باریک و بلند به عنوان کراوات استفاده میکردند که برای جلوگیری از سرماخوردگی بود رومی ها به این پارچه بلند و باریک فوکال می‌گفتند فلواقع در قرن شانزدهم میلادی استفاده از کراوات بین مردم رایج شد پادشاه لویی چهاردهم از کراوات استفاده می‌کرد و زنان خود را نیز وادار به کراوات بستن می‌کرد در زمان او نوعی پارچه به نام دانتل و  موسلین استفاده می‌کردند که این پارچه به صورت روبان زیبا و رنگارنگ در قسمت زیر چانه بسته می شد و در آن جا گره می خورد نکته جالبی که در آن زمان وجود داشت این بود که نزدیکی و محبوبیت مرد های دربار فرانسه بستگی به بلندی اندازه کراوات ها داشت یعنی هرچه دم کراوات بلندتر بود نزدیکی آن فرد به دربار بیشتر بود. در قرن هجدهم میلادی پیشرفت بیشتری در زمینه کراوات به وجود آمد به طوری که زنان از کراوات هایی با جنس خز تهیه می شد.

کراوات

کراوات در اصلی کلمه فرانسوی است که به معنی اسب نیرومند و تندرو است که در میدان جنگ پهلوانان سوار آن می شدند اولین مردمی که از کراوات ها استفاده کردند فرانسوی ها بودند به همین دلیل کشور فرانسه معروف به کشور کراوات است اسب هایی که به کراوات شهرت داشتند یک رشته نوار سفید به دور گردنشان می بستند و همین طور سوارکاران که از این اسب‌ها استفاده می کردند به خاطر این‌که به همه اعلام کنند که جسور و نیرومند هستند از همان رشته نوارهای سفیدی که به دور گردن از بود به دور گردن خود می پیچیدند. به این صورت بود که رفته‌رفته کراوات جز اصلی استایل مردان در فرانسه شد اشراف زادگان فرانسوی با این کار مخالف بودن و مردان نیرومند را مسخره می کردند. در سال ۱۸۳۰ کراوات یک گره کوچک دستمال در زیر گلو بود و اما در سال ۱۸۴۰ میلادی کراوات ها تبدیل به کاویان شدند و در این زمان نیز پاپیون مد شد.

کراوات

در قرن نوزدهم از کراوات برای بالا نگه داشتن سر سربازان استفاده می کردند که از پارچه های خشن دوخته شده بود و گریه درشتی زیر گردن می خورد که سربازان مجبور بودند سر خود را بالا نگه دارند تا زیر گلویش آن زخمی نشود بهتر است این را نیز به عنوان اطلاعات عمومی بدانید که هنوز که هنوزه از این کراوات ها در ارتش فرانسه استفاده می شود.

در سال ۱۸۴۰ میلادی استفاده از کراوات در تمام دنیا رایج شد و به جز فرانسه و انگلستان نیز از کراوات استفاده می‌کردند در سال ۱۷۸۰ در آمریکا و در سال ۱۷۹۰ در روسیه و در سال ۱۸۰۰ میلادی به کشورهایی که در حوزه اسکاندیناوی خود مورد استفاده قرار گرفت.

کراوات

نخستین کارخانه تولید کراوات

اولین کارخانه تولید کراوات در سال ۱۹۴۳ به طور رسمی در فرانسه آغاز به کار کرد تولید این کارخانه در سال حدود ۷ هزار کراوات بود و تنها کارخانه تولید کراوات در دنیا بود.

کراوات

نخستین کارخانه کراوات در ایران

کراوات در ایران برای اولین بار در زمان ساسانیان به ایران آمد ایرانیان پیرو مانی بودند و برای اینکه خود را از دیگران متمایز کند از یک پارچه در قسمت جلوی پیراهن خود استفاده می کردند  در در اصل کراوات در سال ۱۳۲۰ وارد ایران شد دقیقاً دو سال بعد از وارد شدن کلاه های شاپو و کلاه های پهلوی. بعد از اینکه کراوات به ایران رسید مورد توجه دربار قرار گرفت به طوری که تمام کارمندان دولت موظف زدن‌کراوات بودند اما مخالفت ها با آن بسیار شدید بود در اوایل استفاده از کراوات کروات ها از کشورهای دیگر وارد می شدند اما بخشی از پارچه آنها از یزد تهیه می شد فردی به اسم مرتضی مسعودی نیا اولین کراوات فروشی را در تهران دایر کرد که در سال ۱۳۲۶ بود اما با مخالفت هایی که با این مسئله شد در سال ۱۳۳۵ ورود کراوات به ایران ممنوع شد از این پس این کراوات را در داخل کشور تهیه می شد سرانجام در سال ۱۳۴۲ ایران موفق به تاسیس کارخانه کراوات شد.

 انواع کراوات

کراوات ها در شکل‌ها و رنگ‌های مختلفی در بازار عرضه شده اند در تمام دنیا در دسترس افراد هستند به طور کلی ۴۰ دسته پارچه برای کراوات استفاده می شود.

کراوات

 حدود ۸۰۰۰ کراوات از اول تا کنون مورد استفاده قرار گرفته است که این ۸ هزار در رنگ ها و سبک های متفاوتی  مورداستفاده قرار گرفته‌اند در دنیای امروز کارخانه ها پارچه های کراوات را تولید می کنند برای تشخیص درستی انتخاب شما باید کراوات از نظر پهنا و یقه متعادل باشد و به شما بیاید در این صورت است که شما انتخاب درستی کرده اید البته این را باید بدانید که کراوات زدن یک سری آداب خاص خود را دارد.

اگر شما نیز از آن دسته از افراد هستید که از کراوات استفاده می کنید باید این را بدانید که اولین چیزی که در استایل شما جلب توجه می کند کراوات تان است کراوات تان باید با استایلی که دارید تناسب داشته باشد تا ظاهری بسیار زیبا و خوش پوش به شما بدهد.

طول کراوات: طول کراوات یکی از مهم‌ترین خصوصیات آن است که باید به آن توجه کرد این استاندارد را در نظر بگیرید که هر چقدر قد شما بلند باشد کراوات شما نیز باید به همان اندازه بلندتر باشد به طوری که نوک کراوات باید اندازه خط کمربند باشد نه بیشتر و نه کمتر زیرا ظاهر خوبی ندارد.

کراوات

پهنای کراوات: نکته بعدی که باید به آن توجه کنید پهنای کراوات هاست امروزه از کراوات های باریک تر استفاده می کنند و طرفدار بیشتری در بین بقیه کرواتها دارد اما این نکته را نیز در نظر بگیرید که اصلاً از کراوات های خیلی خیلی باریک استفاده نکنید پهنای کراوات باید حدوداً بین ۵ تا ۷ سانتی متر باشد نه کمتر و نه بیشتر اگر کراوات تان پهنای بیشتری داشت بهترین تشبیه برای شما این است که شبیه اعضای کنگره آمریکا به نظر می رسید. اندازه استاندارد ای که برای پهنای کراوات گفته شد هم مناسب استفاده در ادارات و هم مورد استفاده در محیط های شهری و مراسم هاست که می توانید با انواع کت و شلوار آن را ست کنید.

کراوات

گره کراوات مردانه

نکته دیگری که باید درباره کراوات ها بدانید این است موقع گره زدن کراوات گره آن نباید زیاد بزرگ باشد حدوداً ۸۵۹ گره می توان با کراوات با طول معمولی زد که معروفترین و پر استفاده ترین گره کراوات گره دانش آموزی است بعد از گره های دانش آموزی به ترتیب گره های ویندزور ،نیمه ویندزور، پرات و چهار در دست از انواع گره های کلاسیک هستند که بیشترین استفاده را دارند به شما توصیه می‌کنیم که گره ۴ در دست را بلد باشید زیرا این گره نه بزرگ است و نه کوچک و مثلث آن نیز کامل نیست این گره را می‌توان برای انواع یقه ها نیز استفاده کرد.

کراوات

کراوات هایی که برای هر فردی ضروری است

کراوات های پشمی: این کراوات ها مناسب فصل زمستان هستند بهتر است با پوشیدن لباس های ضخیم و سنگین از یک کراوات سنگین تر استفاده کرد تا با استایل شما ست شود.

کراوات

کراوات مشکی ساده: کراوات های مشکی ساده معمولاً برای مناسبتهای رسمی و کت شلوار هایی به رنگ خاکستری که با پیراهن سفید شده است استفاده می شود یا همین طور می توانیم کروات ها را با کت چرم یا استفاده کرد موارد استفاده این کراوات ها محدود نمی شود و می توان با هر چیزی آن ها راست کرد زیرا رنگ آن ها به طوری است که با تمام رنگ ها جور در می آید.

کراوات های خال خالی ریز: استفاده از این که را باید کمی با بقیه متفاوت است اگر می‌خواهید با دیگران تمایل داشته باشید بهتر است از کراوات های خالی ریز استفاده کنید که یک انتخاب بسیار شیک و هوشمندانه است.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاهده بیشتر